Tajemnica dobrze funkcjonujących salonów fryzjerskich

Salonów fryzjerskich jest bardzo dużo. W jednych widać tłumy klientów, a w drugich krzesła świecą pustakami. Dlaczego tak jest? Co jest tajemnicą sukcesu salonu fryzjerskiego?

Bądź doradcą klienta

Fryzjer jest hybrydą artysty, rzemieślnika oraz psychologa. To właśnie te umiejętności przyciągają klientów do konkretnych salonów fryzjerskich. Fryzjer, który ma „oko”, umie doradzić, dobrać odpowiednią fryzurę jest na wagę złota. Fryzjer, z którym można pogadać, niby o niczym, a jednak jest przyjemnie. Jest bezcenny. To właśnie w takie miejsca lubimy wracać.

 

Reklama w internecie

Internet mamy wszędzie i zawsze. Salon fryzjerski (w Katowicach, Warszawie, ale i mniejszym mieście), który chce sprawnie funkcjonować, musi wykorzystywać jego potęgę. Oczywiście można bazować na klientach, którzy już są. To może nawet działać przez kilka najbliższych lat. Ale co dalej? Internetu, reklamy nie wolno lekceważyć. Z niczego nie wzięło się powiedzenie „reklama dźwignią handlu” i tak samo jest z usługami. Tylko forma reklamy trochę się zmieniła. Warto iść z duchem czasu.

Porządek w salonie

Mam na myśli porządek realny, czyli brak resztek włosów po ostatnim kliencie, porozrzucanych ręczników, czy bałagan na półce z kosmetykami. Mam też na myśli porządek mentalny. Żaden klient nie słucha z rozkoszą narzekanie, marudzenia i skwierczenia, jaki to świat jest straszny. Personel twojego salonu musi wiedzieć, że takich dyskusji nie prowadzi się przy klientach. Jest to zadanie szefa uświadomienie personelowi, że jest to niedopuszczalne. Takie zachowanie bardzo mocno wpływa na wizerunek salonu. Z takiego miejsca wieje chłodem i smutkiem, a nikt dobrowolnie nie wchodzi drugi raz w taką atmosferę.

Jak funkcjonują dobre salony fryzjerskie? W salonie jest fryzjer, który jest dobry w tym co robi. Jest miła atmosfera i zadowoleni klienci. Przepis na dobrze funkcjonujący salon fryzjerski, to tylko kilka podstawowych zasad, które właściwie sprawdzają się w każdym biznesie, który jest oparty na ścisłej pracy z klientem. Niby tak mało, a jednak tak dużo.

Post Author: nsppadm